کاربردها

کاربرد در فروشگاه

در بازار امروز موفقیت در فروش بستگی به جلب اعتماد و کسب رضایت مشتری دارد. پیام کوتاه تأثیرگذارترین ابزار برای بالا بردن میزان فروش از طریق حفظ مشتریان قبلی است. اگر صاحب یک فروشگاه هستید در هنگام ثبت سفارش شماره همراه مشتری خود را دریافت کنید تا بتوانید از امکانات پیامکی برای فروش بهتر استفاده نمایید.
مثال : عرضه لوازم جانبی کالایی که مشتری خریده است را با ارسال یک پیام به وی اطلاع دهید. مشتری با خواندن این پیام به این باور می رسد که همواره او را به یاد دارید.

کاربرد در صنعت

در کارگاه ها و کارخانه های صنعتی موضوع مهم انگیزش کارکنان است. علاوه بر انگیزه های ارتقاء شغلی و افزایش دستمزدها موارد دیگری با قابلیت انگیزش بالا وجود دارند. محیط کار شاداب، توجه به نظرات و علایق کارکنان، فعالیت های جمعی خارج از محیط کار و حمایت معنوی از خانواده های کارکنان قدرت انگیزشی قابل توجهی دارند. ارسال پیام کوتاه به کارکنان و حتی خانواده های آن ها همچنین برگزاری نظرسنجی و مسابقه پیامکی، راهکارهایی مناسب و اقتصادی برای انگیزش هستند.
مثال : موفقیت های کاری مجموعه را با ارسال پیامی به کارکنان تبریک بگویید تا آن ها احساس مالکیت داشته و خود را در موفقیت ها شریک بدانند.
اخذ گواهینامه استاندارد ایزو ۹۰۰۰ بدون تلاش همکاران سخت کوشی مثل شما امکانپذیر نبود برای داشتن چنین همکارانی به خود می بالیم

کاربرد در نشریات و مطبوعات

وانندگان هر نشریه علاقه خاصی به ارتباط با مسئولان و نویسندگان آن و ابراز نظرات و دیدگاه های خود دارند اما راهکارهای ارتباطی قدیمی نظیر مکاتبه و ایمیل در عین سابقه مثبتی که دارند ، برای افراد پرمشغله جامعه امروزی کاربردی نیستند. سرویس پیام کوتاه راهکاری مناسب و کاربردی برای هر نشریه است که ضمن برقرار نمودن ارتباط مستقیم بین خوانندگان و نشریه مورد علاقه آن ها، پتانسیل کسب درآمد و ایجاد ارزش افزوده را داراست.
مثال : ترغیب علاقمندان نشریه برای خواندن شماره بعدی از طریق ارسال عناوین مطالب نشریه کمی پیش از انتشار آن.
در شماره جدید می خوانید: مصاحبه با موفق ترین مرد سال

مثال : برگزاری نظرسنجی پیامکی
به نظر شما کدام بخش نشریه جذاب تر است؟ ۱- مصاحبه ویژه ۲- گزارش ۳- سرگرمی ۴- نگارخانه

کاربرد در آژانسهای مسافرتی

یکی از ساده ترین راهکارهای وفادارسازی مشتریان ارسال پیام کوتاه در طول دوره ارائه خدمت به وی و پس از آن است. در یک آژانس مسافرتی مشتریان وفادار هستند که با حضور خود یا تشویق دیگران تورها را پر می کنند. برخی از راه هایی که پیامک در این زمینه به کمک شما می آید به شکل زیر است.
مثال : چند دقیقه پس از حرکت برای مسافر پیامی ارسال کرده و برای او سفر خوشی آرزو کنید.
۱۰ ساعت دیگر در مشهد خواهید بود سفر خوشی داشته باشید
مثال : در بازه های زمانی مختلف تورهای جدید را به همراه تخفیفی که در نظر گرفته اید، به اطلاع مشتریان قبلی برسانید.
تور ۲۱ روزه چین با تخفیف ۱۰ درصدی برای مشتریان قبلی

کاربرد در پزشکی

راهکار های ارتباطی میان بیمار و پزشک در نخستین نگاه سبب ایجاد رابطه صمیمانه تر و در نتیجه همکاری بسیار بالاتر بیمار با پزشک می گردد و در نهایت سبب کوتاه تر شدن طول دوره درمان و صرفه جویی در بودجه سلامت کشور می گردد . رنج بیمار به دلیل مراجعات کمتر به سبب وجود روش های ارتباطی آسان تر و در نتیجه آزاد شدن وقت کادر پزشکی عزیز که به حق وقت آنان با اعداد و ارقام قابل ارزش گذاری نیست می گردد.
مثال : چند روز قبل از نوبت با ارسال پیامی به بیمار، تاریخ و ساعت حضور وی را یادآور شوید.
دوست عزیز ، نوبت شما در روز شنبه ساعت ۱۷:۳۰ برای چک آپ تیروئید می باشد. فراموش نکنید
مثال : وقتی بیمار حس کند همیشه به فکر او هستید و با ارسال توصیه های پزشکی می توانید هم به کسب و کار خود رونق داده و نیز با بیمار خود ارتباط مستحکم تری برقرار سازید.
افزایش فعالیت بدن موجب لاغری می‌شود، و پیاده روی بهترین نوع ورزش است. ورزش به تنهائی و بدون پیروی از رژیم غذائی نتیجه مناسبی ندارد. دکتر کرمانی

کاربرد در مدارس و آموزشگاه ها

در برخی نهادها مثل مدارس که مشکل جوابگو نبودن سرانه وجود دارد اهمیت صرفه جویی دو چندان می شود. در یک مدرسه می توان پیام کوتاه را جایگزین بسیاری از فرآیندهای پر هزینه کاغذی نمود.
مثال : برای ارسال دعوت نامه جلسات اولیا و مربیان به جای استفاده از کاغذ و صرف وقت و هزینه بالا برای تکثیر و توزیع از دعوت نامه پیامکی استفاده کنید.
ولی محترم دانش آموز جلسه انجمن اولیا و مربیان روز سه شنبه ساعت ۱۰ در نمازخانه آموزشگاه برگزار میگردد. منتظر قدوم سبزتان هستیم

کاربرد در روابط عمومی

یکی از ابزارهای کارآمد ارتباطی که می تواند به عنوان رسانه مستقل و با نفوذ هر روابط عمومی در یک سازمان به کار گرفته شود سامانه پیام کوتاه است.
مثال : انتشار اخبار سازمان
توربازدید استاندار محترم و هیئت همراه از سازمان، فردا ساعت ۹صبح. حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه موجب امتنان است
مثال : افکارسنجی پیامکی با جامعه آماری روشن و قابل استناد
نظر شما درباره نحوه پاسخگویی کارکنان سازمان چیست؟ ۱- خیلی خوب ۲- خوب ۳- متوسط ۴- ضعیف

کاربرد در بیمه ها

در دفاتر رسمی و نمایندگی های بیمه می توان از هوشمند سازی و پاسخ گوی خودکار استفاده کرد. با استفاده از پیامک می توانید دفتر بیمه خود را مجهز به امکانات زیر نمایید :

– ارسال پیامک در مورد امتیازات شرکت بیمه ای ( تخفیفات و موارد تعریف شده )

– اعلام سررسید بیمه مشتری با ارسال یک پیامک

– اطلاع رسانی به مشتریان در مواقع اتمام دوره بیمه و تمدید آن

– اطلاع رسانی به مشتریان و متقاضیان در مورد خدمات جدید بیمه ای

– آگاهی مشتریان از وضعیت بیمه خود در هر لحظه از شبانه روز فقط با ارسال یک پیام کوتاه

– برگزاری نظرسنجی و مسابقات

– ارسال پیامک تبلیغاتی برای نمایندگی خود

– ارسال پیامک برای گروه , منطقه یا کد خاص
مثال : یادآوری سررسید پایان بیمه نامه به مشتری خود به صورت اتوماتیک :
مشتری گرامی جناب آقای رضا کیان نژاد بیمه نامه اتومبیل شما ۳ روز دیگر اعتبار دارد

آژانس های املاک

معرفی املاک منتخب به خریداران ، جذب مشتریان جدید ، کمک به ایجاد تفاهم بین خریداران و فروشندگان و ارائه راهنمایی های موثر به خریداران جهت انتخاب ملک مورد نظر و حمایت از حقوق خریدار و فروشنده از جمله وظایف مهم مشاورین املاک می باشد .مشاوران می توانند با استفاده از ابزارهای حرفه ای و قدرتمندی که در اختیار آنان قرار می گیرد مشتریان را جلب کنند که برخی از این ابزارها به شرح زیر است :
مثال : گزارش ملک جدید در زمینه خواست مشتری و ارسال پیامک به وی
آپارتمان ۱۲۸ متری،نوساز،۳خوابه،با کلیه امکانات واقع در خیابان شیخ بهایی فوری فروشی مشاورین املاک شیخ بهایی تلفن : ۸۸۷۷۶۶۵۵
مثال : انتشار اخبار قیمت املاک
مشتری عزیز ، مشاور املاک تهران گستر به اطلاع شما می رساند که قیمت ملک در تهران افزایش یافته است

کاربرد در باشگاه های ورزشی

امروزه پیشی گرفتن از رقیبان در امر ارائه و معرفی کالا های خدماتی امریست که تخصص و تجربه و موقعیت سنجی یک مدیر باهوش را در راس امور می طلبد. آن دسته از مدیران هوشمند خوش فکر و خلاق به خوبی می دانند که چگونه مخاطب خود را جذب نموده و با استفاده از امکانات فرهنگی، ورزشی و تجاری خود اقدام به ایجاد فضای مناسب جهت جذب اعضا و خدمت رسانی به آنان نمایید و روزانه پذیرای چند هزار نفر از ایشان باشند هم چنین با اتکا به چنین بستری اقدام به تکمیل و تجهیز فضا ها و امکانات تبلیغاتی مدرن و خاص در مجموعه خود نموده و از این طریق علاوه بر گسترش و رونق کسب و کار خود محیطی آرام و به یاد ماندنی را برای اعضای خود فراهم آورند . برای جذب عضو جدید و حفظ اعضای موجود باید یک گروه مشخص از آنان تعیین نمود که به استفاده از خدمات شما راغب هستند.
مثال : تبریک اتوماتیک تولد ورزشکاران و ارائه تخفیف به آنها و دوستانشان در روز تولدشان
ورزشکار عزیز تولدت مبارک. هدیه زادروز شما ۵۰% تخفیف شهریه ماه جاری می باشد
مثال : هنگامی که خدمات جدیدی اضافه کردید یا تغییراتی در خدمات و قیمت ها ایجاد نمودید بهتر است به مشتریان خود اعلام نمایید.
کاربر گرامی بدین وسیله به استحضار شما می رسانیم که سالن مجهز بولینگ در مجتمع تفریحی ورزشی ماه تابان افتتاح گردید